اجاره خانه های لوکس شمال

 در یک ساختمان یا وسیله نقلیه بزرگ، مانند یک کشتی، اتاق به هر فضای محصور در داخل تعدادی از دیوارها گفته می شود که ورود به آن تنها از طریق یک در یا ساختار جداکننده دیگری امکان پذیر است که آن را به یک راهرو، اتاق دیگر یا فضای باز متصل می کند. که برای جابجایی چند نفر به اندازه کافی بزرگ است و اندازه، وسایل، اثاثیه و گاهی اوقات قرار گرفتن در داخل ساختمان یا کشتی، فعالیتی را که باید در آن انجام شود پشتیبانی می کند.


تاریخ


اتاق نوسنگی در Skara Brae، Orkney، c. 3000 سال قبل از میلاد


قلعه هاوارد، "اتاق رختکن لیدی جورجیا"

اطلاعات بیشتر: خانه § تاریخچه داخلی

از نظر تاریخی، استفاده از اتاق‌ها حداقل به فرهنگ‌های اولیه مینوسی در حدود 2200 سال قبل از میلاد برمی‌گردد، جایی که حفاری‌ها در آکروتیری در سانتورینی اتاق‌های مشخصی را در ساختارهای خاص نشان می‌دهد.[1][2]


در ساختارهای اولیه، انواع اتاق های مختلف را می توان شناسایی کرد که شامل اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق حمام، کمد، اتاق پذیرایی و سایر کاربردهای تخصصی می شود. حفاری‌های Akrotiri که در بالا ذکر شد، اتاق‌هایی را نشان می‌دهد که گاهی بر فراز اتاق‌های دیگر ساخته شده‌اند که توسط راه پله‌ها به هم متصل می‌شوند، حمام‌هایی با وسایل آلابستری مانند دستشویی، وان حمام، و توالت‌ها، که همگی به یک سیستم لوله‌کشی پیچیده از لوله‌های سرامیکی برای آب سرد و گرم به طور جداگانه متصل هستند.[1] روم باستان فرم‌های ساختمانی بسیار پیچیده را با انواع اتاق‌ها، از جمله برخی از اولین نمونه‌های اتاق‌ها برای حمام کردن داخل ساختمان، نشان می‌داد. تمدن آناسازی همچنین دارای توسعه پیچیده اولیه ساختارهای اتاق بود، احتمالاً قدیمی ترین در آمریکای شمالی، در حالی که مایاهای آمریکای مرکزی در اوایل چند صد پس از میلاد دارای تنظیمات اتاق بسیار پیشرفته بودند. حداقل در اوایل سلسله هان در چین (مثلاً تقریباً 200 سال قبل از میلاد) [مورد بحث - بحث]، اشکال ساختمان‌های چند سطحی پیچیده اتاق آسایش به‌ویژه برای مقاصد مذهبی و عمومی پدیدار شد. این طرح‌ها دارای ساختارهای اتاق‌دار زیادی بودند و شامل اتصالات عمودی اتاق‌ها بودند.

  با جا با ما ویلاهای رویایی خود را به واقعیت تبدیل کنید

برخی از اتاق ها به طور ویژه برای پشتیبانی از کار خانه طراحی شده بودند، مانند آشپزخانه، انبارها، و زیرزمین های ریشه که همه برای تهیه و نگهداری مواد غذایی در نظر گرفته شده بودند. دفتر خانه یا مطالعه ممکن است برای کارهای اداری خانگی یا اهداف تجاری خارجی استفاده شود. برخی از اتاق های کار بر اساس فعالیت مورد نظر تعیین می شوند: به عنوان مثال، اتاق خیاطی برای خیاطی استفاده می شود و اتاق رختشویی برای شستشو و اتو کردن لباس ها استفاده می شود.


اتاق‌های دیگر برای ارتقای راحتی و تمیزی طراحی شده‌اند، مانند توالت و حمام، که ممکن است با هم ترکیب شوند یا در اتاق‌های جداگانه باشند. معادل عمومی، سرویس بهداشتی است که معمولاً دارای توالت و وسایل شستشوی دست است، اما معمولاً دوش یا وان حمام ندارد. دوش‌ها فقط در مکان‌های ورزشی یا آبی که دارای اتاق رختکن هستند در دسترس هستند.


در قرون هفدهم، هجدهم و نوزدهم، در میان کسانی که توانایی مالی داشتند، این امکانات در مناطق جداگانه نگهداری می شد. برای کاهش خطر آتش سوزی و دور نگه داشتن گرما و بوی آشپزی از خانه اصلی در ماه های گرم، آشپزخانه را از قسمت اصلی خانه جدا می کردند یا بعداً در زیرزمین قرار می دادند.[3] توالت، اغلب یک توالت گودال ساده، در بیرون خانه یا خلوت قرار می گرفت تا بو و حشرات را از خانه اصلی دور نگه دارد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

حتما یه بار ویلای لب ساحل رو امتحان کن

اجاره ویلاهای بندری شمال

با جا با ما ویلا های خاص ایران را اجاره کنید